Nejčastější otázky o gymnáziu
1. Jak bude vypadat běžný školní den na vaší škole?
VÝUKA
Výuka je integrovaná, probíhá ve větších předmětových celcích, mezioborově. Každou středu je projektový den, kdy se intenzivně věnujeme jednomu tématu. Výhodou je dostatek času a možnost podnikat různé expedice mimo školu. Od studentů se ve výuce očekává aktivní účast nejen na projektových dnech, ale i v diskusích, při samostatné práci a v dalších aktivitách.
2. Jak u vás funguje samospráva? Jakou má student spoluodpovědnosti za dění ve škole?
SAMOSPRÁVA
Studenti se podílí na rozhodování o podobě školních akcí, fungování třídní samosprávy nebo výběru projektových témat. Každá třída má své zástupce v žákovském parlamentu, který komunikuje přímo s vedením školy. Svoboda ale není libovůle – důraz klademe na zodpovědnost za svou volbu a důsledky rozhodnutí.
3. Jak se hodnotí výsledky studentů? Používáte známky nebo jiné formy hodnocení?
HODNOCENÍ
Známky používáme, ale nejsou jediným ukazatelem. Často pracujeme se slovním hodnocením, sebereflexí nebo portfoliem prací. Důležitá je pro nás zpětná vazba – aby student věděl, co dělá dobře a na čem ještě může pracovat.
4. Jak probíhá výuka výchov?
PROPOJENÍ PŘEDMĚTŮ
Výchovy vnímáme jako důležitou součást výchovy k celistvé osobnosti. Hudba, výtvarná výchova i tělocvik rozvíjí smyslové vnímání, kreativitu, vnímání těla a emocí. Výchovy nejsou „volno“, ale prostor pro růst a sebepoznání, často propojený s dalšími předměty i projekty.
5. Máte tělocvičnu a jídelnu?
ZÁZEMÍ
Tělocvična ani jídelna není součástí naší školní budovy. Ohledně stravování mají studenti na výběr v blízkém okolí, zda se budou stravovat v jiné dohodnuté blízké škole, anebo hned ve vedlejší budově v samoobslužné restauraci Městské polikliniky Praha. Tělesná výchova bude probíhat v jedné z tělocvičen v centru Prahy (Centrum tance, YMCA, Tyršův dům), na specializovaných sportovištích anebo ve volné přírodě, resp. veřejných cvičištích.
6. Jak velké jsou třídy?
TŘÍDY
Maximální počet žáků ve třídě je 27. Počet 25-27 je optimální pro individuální studium i práci v jednotlivých skupinách.
7. Jak se u vás učí přírodní vědy a matematika? Je výuka zaměřená spíš na praxi, nebo teorii?
STEM
Klademe důraz na porozumění, ne biflování. Přírodní vědy jsou provázány s matematikou, informatikou i projekty. Učíme experimentálně, v souvislostech a často s přesahy do dalších oblastí – např. etika ve vědě, technologie v každodenním životě, vědecká metoda versus interpretace dat.
8. Jaký důraz kladete na výuku cizích jazyků a jaká je úroveň absolventů?
JAZYKY
Jazyk není jen nástroj komunikace, ale i způsob myšlení. Studenti se učí porozumět textům, kultuře, kontextu i jazykovým nuancím. Důraz klademe na mluvený projev, četbu, psaní i interpretaci. Absolventi jsou schopni samostatně fungovat v cizojazyčném prostředí a většina z nich bude schopna úspěšně skládat mezinárodní jazykové zkoušky.
9. Jak škola pomáhá rozvíjet osobnost a sebedůvěru studentů?
SEBEROZVOJ
Jsme přesvědčeni, že gymnázium má nabízet prostor pro hledání vlastní identity, vnitřní motivace a odpovědnosti. Pracujeme s tématy osobního rozvoje ve výchovách i v projektech. Učitelé vedou studenty nejen k výkonu, ale i k sebepoznání a zdravému vztahu k sobě samému.
10. Je škola na něco zaměřená?
ZAMĚŘENÍ
Jsme všeobecné gymnázium, kde jsou jednotlivé oblasti lidského vědění v rovnováze. Přesto klademe větší důraz na komunikaci a medialitu, chceme vést studenty k rozumění médiím, mediální tvorbě a tvůrčímu psaní. Chceme rozvíjet spolupráci se spřátelenou Vyšší odbornou školou publicistiky.
11. Jak vysoké se u vás platí školné?
ŠKOLNÉ
Jsme soukromá škola a státní příspěvek pokryje jen část nákladů. Tento rok činí školné 130 tisíc. Nabízíme za to inovativní výuku, kvalitní pedagogický tým a školní budovu v samém centru Prahy.
12. Jak u vás vypadají přijímací zkoušky?
PŘIJÍMAČKY
Pro přijetí na Gymnázium School for Future uchazeč absolvuje jednotné testy CERMAT (český jazyk a matematika) a motivační rozhovor. Ten slouží zejména tomu, abychom zjistili motivaci uchazeče, co ho zajímá, jak přemýšlí o světě, jaké má ideály a cíle. Uchazeč si může k rozhovoru přinést výsledky svých aktivit v uplynulých letech (umělecké výtvory, výrobky, diplomy, ocenění ze školních soutěží, ze sportu, výsledky práce v kroužcích aj.).